Grzech Piotrowski & Ghostman. Wyjątkowy koncert w Warszawie!

Grzech Piotrowski to kreator przestrzeni, malujący dźwięko – obrazy saksofonem, Ghostman natomiast dopowiada swoim językiem, językiem serca. Obydwoje w swej artystycznej wyobraźni nie znają granic, o czym będzie można się przekonać podczas wyjątkowego koncertu już 2 czerwca 2024 w Warszawie.

Grzech Piotrowski, twórca World Orchestra spotka się na scenie z wyjątkowym wokalistą Ghostmanem, śpiewającym we własnym języku.
Koncert odbędzie się w cyklu koncertów z intencją pokoju na świecie.

fot. Robert Wilk

GRZECH podczas koncertu pokazuje pełnię możliwości brzmienia saksofonu. Jego wyjątkowy dźwięk, stał się sygnaturą artysty. Dzięki loopingowi maluje niezwykłe muzyczne obrazy pobudzające wyobraźnię słuchacza. Technologia efektów w połączeniu z brzmieniami przeszkadzajek tj. dzwonki, grzechotki, a nawet wokal artysty wprowadzają słuchacza w świat dźwięku, zapraszając to niezapomnianej podróży.

GHOSTMAN jego głos to instrument, tworzy intuicyjnie, improwizuje, każdy występ to eksperyment. Jego język nie ma ograniczeń, jest mieszanką dialektów, słów co pozwala mu na ogromną swobodę wypowiedzi. W swojej twórczości łączy elementy muzyki ludowej, jazzowej, afrykańskiej, indyjskiej i arabskiej.

*****

Data koncertu: 02.06.2024
Start: godz. 20:00

Miejsce: Klub muzyczny BARDZO Bardzo, ul. Nowogrodzka 11, Warszawa

*****

GRZECH PIOTROWSKI – kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, aranżer. Artysta balansujący na krawądzi muzyki filmowej, klasycznej, jazzu, etno, roots, otwartej improwizacji. Ukończył prestiżowy Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie saksofonu.

„WORLD ORCHESTRA – Grzech Piotrowski” (www.worldorchestra.com)

W 2009 roku założył projekt swoich marzeń – World Orchestra, choć prace nad jej powstaniem sięgają aż 1998 roku. Skupia wybitnych solistów ze świata jazzu, klasyki, etno, folk, otwartej improwizacji. W jej skład wchodzą artyści z Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk. World Orchestra wymyka się z ram i standardów. To muzyczna podróż pełna przestrzeni, subtelnych emocji i magii. Jej muzyka jest opisywana przez krytyków i słuchaczy jako język duszy, który podświadomie wszyscy znamy, którego piękno jest w stanie poruszyć każdego, niezależnie od wieku, wyznawanej religii, kontynentu czy majętności. Jest to podróż do korzeni muzyki. Do muzyki świata, prastarej improwizacji z czasów, w których nie było zapisu nutowego, a wielopokoleniowe tradycje muzyczne były przekazywane z ojca na syna. WO to zderzenie korzeni muzyki świata z orkiestra symfoniczna, jazzem, folklorem i muzyką filmową. Mimo rozwoju cywilizacji muzyka pozostaje jedynym, uniwersalnym językiem świata.

Grzech Piotrowski jest od kilku lat dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego Old Jazz Meeting „Złota Tarka” w Iławie.

Grzech jest również dyrektorem i pomysłodawcą „WSCHÓD PIĘKNA” – World Orchestra Festival, gdzie stara się przybliżyć solistów World Orchestra lub zaprezentować swoje inspiracje muzyczne. Wschód Piękna nie jest komercyjnym wydarzeniem. To festiwal sztuki, promujący wysoką jakość, oryginalność i wielokulturowość. Jednym z jego celów jest zgłębianie sztuki a nie tylko jej powierzchowna konsumpcja.

Grzech Piotrowski, nominowany był trzykrotnie do Fryderyków, w roku 2012 i w 2013 oraz nagrody Mateusz 2012 (Polskie Radio). Zdobywca Grand Prix na Hoeilaart Jazz Festival w Belgii w 1998 roku, Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do spektaklu „Saksofon Basowy” Skvoreckiego, oraz pierwszych miejsc na festiwalach „Jazz Nad Odrą”, „Pomorska Jesień Jazzowa” i „Jazz Juniors”.

 

fot. materiały prasowe

Ghostman jest wokalistą i muzykiem. Wykształcił się na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Posługuje się głosem jako instrumentem, tworzy muzykę na żywo, często używając loopera i efektów gitarowych.

Improwizuje, dźwiękiem i jego fakturą.  Jego twórczość jest intuicyjna, świeża i emocjonalna, rodzi się na scenie, w oczach widzów. Ghostman eksperymentuje podczas każdego swojego występu, odkrywając nowe środki wyrazu. Śpiewając, posługuje się językiem, który brzmi jak mieszanka dialektów z całego świata.  Nie zna jednak żadnego z nich. Traktuje go jako dar, umiejętność wyrażania różnych emocji. Brak ograniczeń słowem lub wyuczonym tekstem pozwala mu na wielką swobodę wypowiedzi. W swojej muzyce łączy elementy muzyki ludowej jazzowej, afrykańskiej, indyjskiej i arabskiej.

 

Leave a Reply