Płyta z muzyką Jerzego Wasowskiego “Machiavelli”

22 piosenki zamieszczone na albumie “Machiavelli” to nigdy wcześniej niepublikowane utwory, do których zaproszeni zostali Barbara Krafftówna, Natalia Grosiak, Piotr Rogucki, Michał Kowalonek, Artur Andrus, Poznański Chór Chłopięcy oraz aktorzy Kujawsko – Pomorskiego Teatru Impresaryjnego w Toruniu. Płyta ukaże się 14 lutego 2020.

fot. kadr z teledysku

 

Cała muzyka jest zapisem piosenek pochodzących z Musicalu Machiavelli wystawianych w Kujawsko – Pomorskim Teatrze Impresaryjnym zaaranżowanych przez Tomasza Lewandowskiego znanego z działalności w zespole ORGANEK. Tomasz Lewandowski podsumowując pracę nad albumem powiedział:

Jestem fanem muzyki Jerzego Wasowskiego odkąd pamiętam. Mistrzowska współpraca kompozytora z autorem Jeremim Przyborą stała się moim osobistym wyznacznikiem najwyższego kunsztu łączenia słowa z dźwiękiem. W 2014 roku na zaproszenie Anny Wołek – dyrektorki Impresaryjnego Teatru Muzycznego w Toruniu podjąłem się zaaranżowania muzyki do spektaklu „Machiavelli czyli cudowny korzeń” (na podstawie komedii „Mandragora” Niccolò Machiavellego) z librettem Antoniego Marianowicza/Ryszarda Marka Grońskiego i muzyką Jerzego Wasowskiego. Praca z utworami pełnymi pięknych melodii połączonych z błyskotliwym humorem była dla mnie szczególnie przyjemna, ale też ważna i odpowiedzialna. Piosenki te od początku poraziły mnie swą aktualnością i celnością z jaką opisują świat, który znam. Żądza władzy, cyniczna manipulacja, zepsucie i głupota wydają się mieć lepiej niż kiedykolwiek. Ta płyta po prostu musiała powstać.

Utwór “Najwyższa Mądrość” to pierwszy singiel zapowiadający album “MACHIAVELLI” z piosenkami pochodzącymi z musicalu z muzyką Jerzego Wasowskiego oraz librettem Ryszarda Marka Grońskiego i Antoniego Marianowicza. Spektakl, oparty na szesnastowiecznej komedii Niccolo Machiavellego, został stworzony na zamówienie Teatru Muzycznego w Gdyni w 1975 roku. 40 lat później w Kujawsko-Pomorskim Impresaryjnym Teatrze Muzycznym w Toruniu odbyła się premiera nowej, współczesnej wersji w reżyserii Bartłomieja Wyszomirskiego.

 

 

Leave a Reply