Złota Płyta dla L.U.C. & Rebel Babel Film Orchestra za soundtrack do “Chłopów”

Podczas koncertu w NOSPR z udziałem L.U.C. & Rebel Babel Film Orchestra, Kayah i Ralpha Kaminskiego, artyści zostali uhonorowani Złotą Płytą za ścieżkę dźwiękową do filmu „Chłopi”. Soundtrack z filmu, odsłuchany ponad 50 mln razy, zdobył uznanie publiczności, stając się jednym z najbardziej popularnych w historii polskiego kina.

Oprócz tego, film „Chłopi” cieszy się ogromną popularnością wśród widzów kinowych, osiągając już prawie 2 miliony oglądających. Co więcej, produkcja właśnie weszła na ekrany kin w Stanach Zjednoczonych, zapowiadając swój triumfalny marsz na międzynarodową scenę filmową.

fot. materiały prasowe

“Jesień – Tańcuj” był pierwszym z czterech singli, który został stworzony przez L.U.C. & Rebel Babel Film Orchestra specjalnie do malowanej adaptacji „Chłopów”, który został polskim kandydatem do Oscara. W utworze usłyszymy głosy takich artystów jak Kayah, Laboratorium Pieśni i Dagadana, współgrające z tradycyjnym brzmieniem kapeli Tęgie Chłopy w ramach międzynarodowej orkiestry RBFO. 

Każdy z tych singli, zgodnie z duchem powieści Reymonta, nawiązuje do jednej z czterech pór roku.

Singiel „Jesień – Tańcuj” przenosi nas na wesele Boryny i Jagny, tworząc roztańczony utwór, który łączy pokolenia i gatunki muzyczne. W utworze usłyszymy hipnotyzujące głosy takich artystów jak Kayah, Laboratorium Pieśni i Dagadana, współgrające z tradycyjnym brzmieniem kapeli Tęgie Chłopy w ramach międzynarodowej orkiestry RBFO. To połączenie daje nam wrażenie, że Reymontowska wieś ożywa na nowo.

Podobnie jak Reymont zbudował barokową katedrę językową z prostych słów i powiedzeń chłopów, tak L.U.C. stworzył bogatą i barwną muzykę filmową, używając wyłącznie autentycznych i akustycznych instrumentów historycznych. Tekst utworu został stworzony na podstawie setek słów i cytatów z “Chłopów”, co nadaje mu niezwykłą głębię.

Singiel, podobnie jak i cały projekt, ma też wiele elementów impresjonistycznych, łącząc tradycyjne melodie z nowoczesną formą producencką, opartą na zapętlaniu i współczesnych artykulacjach brzmieniowych bębnów dwumembranowych czy tuby, która gra tu niczym basowy syntezator.

Całość, w nawiązaniu do międzynarodowego charakteru produkcji (film malowany był w 4 krajach słowiańskich), stanowić będzie bogate kompendium muzyki słowiańskiej stworzone przez prawie 100 muzyków z Polski, Ukrainy i Białorusi pod batutą Łukasza L.U.C. Rostkowskiego.

 

Leave a Reply