“Ko-oddech”, to drugi singiel zapowiadający wyczekiwany, solowy album Klaudii Szafrańskiej. Utwór spełnia marzenie wokalistki o romantycznej, sensualnej balladzie utrzymanej w klimacie soulu i R’n’B.
“Ko-oddech” stanowi wyraźny kontrast do pierwszego singla artystki – “Niedoskonały”, który jest nowoczesną kompozycją łączącą elektronikę z przebojowym popem lat 80’, co pozwala nam wnioskować, że solowy album Klaudii może okazać się zaskoczeniem.
fot. materiały prasowe
Od zawsze wiedziałam, że na mojej debiutanckiej płycie znajdzie się delikatny, soul’owy numer. Wizję na ten utwór miałam już długo przed jego powstaniem, na długo przed podjęciem decyzji o solowej płycie. Moi słuchacze od dawna prosili mnie o to, bym zrobiła tak zwana „kołysankę”, więc mam nadzieję, że ta piosenka będzie dla nich swego rodzaju ukojeniem. – wyjaśnia Klaudia.
Solowy album Klaudii Szafrańskiej ukaże się jesienią 2021 roku. Wprowadza nas do niego opublikowane przez artystkę „Intro”: Łapałam myśli. Zbierałam doświadczenia. Nie było łatwo. Proces. Przemiana. Dojrzewanie. Kobiecość. Własne zdanie. Miłość. Samoakceptacja. Czekałam długo na ten rozdział. Widziałam we śnie nie raz, jak kroczę tą drogą. Nareszcie stawiam na niej pierwszy krok. Chcę widzieć więcej. Chcę czuć mocniej. Chcę oddychać głębiej.
Klaudia Szafrańska dała się poznać publiczności jako połowa duetu XXANAXX, który w 2012 roku założyła wspólnie z Michałem Wasilewskim. Zespół zrobił furorę na polskim rynku fonograficznym, czego efektem były występy na największych polskich festiwalach m.in.: Open’er, Orange Warsaw Festival, Męskie Granie, Kraków Live Festival czy H&M Music. Ich ostatni album, „Gradient”, otrzymał statuetkę Fryderyk 2019 za album roku w kategorii ‚elektronika’. Artystka ma na swoim koncie liczne współprace muzyczne, w tym duety z Quebonafide, Ten Typ Mes, VNM, Rasmentalism, Mariką czy Pawbeats’em. W roku 2020 Klaudia została jedną z twarzy projektu PEPSI Taste The Beat, który odbił się szerokim echem. Utwory “Tam, gdzie Wy” oraz “Żyj, jak chcesz” stworzone pod tą kampanię osiągnęły ponad 10 milionów wyświetleń.