Nowy format KiT. Pierwsze zapowiedzi albumów

Nowy format KiT jest połączeniem nośnika fizycznego i wygodnego odtwarzania muzyki w cyfrze. Póki co, w zapowiedziach są wydania kilku zagranicznych albumów.

fot. materiały promocyjne

Świat muzyki przeszedł w ostatnich latach prawdziwą rewolucję, jeśli chodzi o sposób odtwarzania dźwięku i o jego format. Dziś najczęściej sięgamy do platform cyfrowych, które oferują niezwykle szeroki katalog i w zasadzie nieograniczony dostęp do interesujących nas utworów muzycznych. Jednak pomimo dominacji serwisów streamingowych, odbiorcy muzyki zaczęli tęsknić za niesamowitym klimatem, jaki tworzy się podczas obcowania z klasycznym nośnikiem fizycznym.

I właśnie specjalnie dla takich fanów został zaprojektowany nowy format KiT, który jest połączeniem nośnika fizycznego i wygodnego odtwarzania muzyki w cyfrze.

W dużym skrócie: format KiT polega na zastosowaniu specjalnego nośnika, który można w prosty sposób podłączyć (bez konieczności ładowania czy parowania) do każdego mobilnego urządzenia. Nośnik KiT łączy się z aplikacją KiT na urządzeniu przy pomocy szyfrowania ultradźwiękowego, przy okazji zapewniając ochronę przed nielegalnym kopiowaniem. Fani pozostają połączeni z profilem danego artysty, co pozwala im stać się częścią ekskluzywnej społeczności korzystającej z KiT na całym świecie.

Standardowy box KiT ma wymiary 100 X 100 X 30 mm i zawiera nośnik z albumem, specjalne karty oraz ekskluzywne zdjęcia.

Pierwszy album opublikowany w systemie KiT ukazał się w 2017 roku w Korei Południowej i był pierwotnie zaprojektowany wyłącznie dla prężnie rozwijającej się sceny K-popowej, która w szybkim tempie zyskała niesamowitą popularność na całym świecie. Od tamtego czasu ponad 250 artystów sceny K-pop opublikowało ponad 450 albumów w systemie KiT, tworząc nowy standard w biznesie muzycznym.

Pierwszymi wydawnictwami, które zaprezentujemy w formacie KiT i które ukażą się już 30 sierpnia, będą:

TOMORROW X TOGETHER – „MINISODE 3: TOMORROW”

Pięć lat po opublikowaniu debiutanckiego materiału, Tomorrow X Together podsumowują swoją dotychczasową twórczość. Od krótkiego utworu zapisanego przy pomocy alfabetu Morse’a (nawiązuje on do kultowego już dziś debiutanckiego singla „Crown”), przez „I’ll See You There Tomorrow”, po kolejny utwór opowiadający o połączeniu się z poprzednimi wcieleniami, „Minisode 3: Tomorrow” jest kolejnym mini albumem z serii, stanowiącej przerywnik pomiędzy dużymi wydawnictwami zespołu. Serię rozpoczęła wydana w 2020 roku „Minisode 1: Blue Hour”, napisana w początkowej fazie pandemii i opowiadająca historię nastoletniego chłopca, który próbuje dopasować się do zmieniającego się świata. Historia nabrała rozpędu na kolejnym mini albumie, „Minisode 2: Thursday’s Child” z 2022, opowiadającym głównie o uczuciach żalu, złości i zaprzeczenia, które mogą pojawić się po pierwszym rozstaniu. Tematem przewodnim „Minisode 3: Tomorrow” są obietnice, które składamy sobie w miarę dorastania, oraz odnalezienie odwagi i pocieszenia w niepewnym, współczesnym świecie.

YOUNITE – „BIT PART.1”

Younite powracają z nowym mini albumem „BIT Part”. 1”. Całość rozpoczyna się bardzo chwytliwym utworem „Icy”, ażeby sprawnie przejść w „Waterfall” w klimacie letniego popu z kosmicznymi syntezatorami. „Look At The TV” to z kolei melodyjny utwór w klimacie R&B, natomiast „Trip” to klasyczny, taneczny elektro-pop. Całość zamyka „Slogan”, którego autorami są członkowie Eunho, Eunsang i Dey. „BIT Part 1” to idealne wydawnictwo na upalne, letnie dni.

SNOOP DOGG – „DOGGYSTYLE”

Kultowy Death Row Records świętuje swoje trzydziestolecie. Z tej okazji ukazuje się wersja KiT „Doggystyle”, sensacyjnego debiutu Snoop Dogga. Pierwotnie album został opublikowany w 1993 roku i już w pierwszym tygodniu osiągnął sprzedaż na poziomie 800 tysięcy egzemplarzy! Od czasu wydania album pokrył się poczwórną platyną. Za produkcję albumu odpowiadają Dr Dre oraz Daz Dillinger, a single „What’s My Name” i „Gin And Juice” okupowały bardzo długo światowe listy przebojów.

SEVENTEEN – SEVENTEEN BEST ALBUM ’17 IS RIGHT HERE”

Seventeen to obecnie jedna z odnoszących największe sukcesy grup K-popowych wszechczasów, ale w momencie debiutu, 13-osobowa grupa ostro walczyła o utrzymanie się na rynku. Zespół prezentuje antologię zawierającą 33 utwory. Album można podzielić na trzy kategorie: dwadzieścia utworów to wcześniej opublikowane single, od debiutanckiego „Adore U” z 2015 roku, po „God of Music” z 2023; osiem utworów to koreańskie wersje wcześniej opublikowanych japońskich singli z albumu „Call Call Call!”. Cztery utwory to zupełnie premierowe kompozycje, a jeden to instrumentalna wersja wcześniej wydanego singla. Producent Woozi jest autorem wszystkich utworów z antologii, co podkreśla jego olbrzymi wkład w tworzenie grupy Seventeen. Albumy z największymi hitami są w K-popie rzadkością, głównie dlatego, że nieczęsto zdarza się, aby grupy przetrwały wystarczająco długo, ażeby podsumować swoją dotychczasową karierę. Seventeen z całą pewnością ta sztuka się udała i w przyszłości należy oczekiwać po nich nowych, przebojowych albumów.

JASON MRAZ – „LALALALOVESONGS”

Jason Mraz, jeden z najciężej pracujących i najbardziej lubianych artystów na świecie, odbył swojego rodzaju podróż, która zaprowadziła go z knajpianej sceny w San Diego na duże areny, amfiteatry i stadiony na całym świecie. „Lalalalovesongs” to wyjątkowy zbiór najbardziej znanych utworów miłosnych Jasona, w tym „I Won’t Give Up”, „Have It All”, „Lucky (z udziałem Colbie Caillat), a także „I’m Yours”, który uzyskał status platyny w ponad 20 krajach. Dzięki tym ponadczasowym piosenkom, Jason nadal inspiruje i zachwyca fanów na całym świecie.

WEEZER – „WEEZER (TEAL ALBUM)”

Album „Weezer” (zwany także „Teal Album”) z 2019 roku to dwunasty album studyjny zespołu rockowego Weezer z Los Angeles w Kalifornii. Album ten zawiera covery 10 najbardziej kultowych piosenek w historii muzyki, pochodzących z repertuaru takich wykonawców jak Tears For Fears, Eurythmics, ELO, TLC, Michael Jackson. Album zawiera także niesamowitą wersję przeboju A-ha „Take On Me” oraz „Africa” zespołu Toto. W ciągu ostatnich dwudziestu lat Weezer sprzedał ponad dziewięć milionów albumów w USA i ponad 17 milionów płyt na całym świecie. Zespół udowodnił, że jest jednym z ważniejszych wykonawców na scenie alternatywnego rocka, dzięki hitom takim jak „Buddy Holly”, „Say It Ain’t So”, „Hash Pipe”, „Island In The Sun” i wielu innym.

LEE CHAE YEON – „THE MOVE: STREET”

Lee Chaye Yeon prezentuje „The Move: Street” i tym zróżnicowanym wydawnictwem szykuje się na podbój sceny. Utwór otwierający „Intro Shangri-La” zawiera wysamplowane „Cztery pory roku” Vivaldiego i otwiera to wydawnictwo bardzo tropikalną atmosferą. Utwór tytułowy „Let’s Dance” posiada idealny do tańca, chwytliwy rytm, natomiast „Cave” zaskakuje swoim mrocznym klimatem. Trzy niezwykle różniące się od siebie utwory świadczą o wszechstronności i otwartości tej artystki.

BLACKPINK – „Born Pink”

Shirelles, Supremes, Spice Girls, Destiny’s Child, Girls’ Generation, a teraz Blackpink, które wkraczają do panteonu dziewczęcych grup tworzących historię i definiujących kulturę. Od momentu debiutu w 2016 roku, K-popowy kwartet pobił rekordy i zmienił oblicze współczesnego popu. Współpracowały z Lady Gagą, Duą Lipą i Seleną Gomez. Były pierwszą dziewczęcą grupą K-pop, która wystąpiła na festiwalu Coachella. Stały się jedną z najpopularniejszych grup K-popowych na całym świecie, mając na swoim koncie zaledwie kilka singli i jeden duży album. Dziewczyny z Blackpink czerpią przyjemność z nierozerwalnej relacji między sobą, z harmonii i z każdego występu scenicznego. Na ogromnym rynku muzyki pop i K-pop, Blackpink zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji – nie boją się przemierzać nowych gatunków, stylów i mód i w jakiś sposób udaje im się uczynić je ich własnymi.

 

Leave a Reply