Fani zrobieni w konika, czyli jak prosperuje wtórny rynek handlem biletami na koncerty

Jeden dzień wystarczy, by bilety na koncerty popularnego artysty zostały wyprzedane. Spóźnialscy polują więc na te z drugiego obiegu i dają zarabiać konikom, sztucznie widującym ceny biletów na niebotyczny poziom. Wartość polskiego rynku wtórnego, na którym można kupić wejściówki na wydarzenia muzyczne i rozrywkowe przed pandemią była szacowana na ponad 45 mln EUR (wg. Intellectual Research Partners).

fot. W. Dobrogojski

 

 

Niestety ten obszar nie jest odpowiednio uregulowany i często dochodzi na nim do różnego rodzaju przestępstw i nieprawidłowości. Ich ofiarami padają zarówno fani jak i sami artyści trafieni rykoszetem przez nieuczciwe transakcje koncertowego skalpela. Walkę z biletowym podziemiem coraz częściej rozpoczynają artyści i firmy dystrybuujące bilety np. Ed Sheeran oraz Eventim.pl. Spółka uruchomiła specjalny cyfrowy bilet Eventim.PASS i platformę fanSALE – pierwszy w Polsce w pełnie bezpieczny marketplace do odsprzedaży biletów po cenie zakupu i zgodnie z obowiązującym prawem. 

Leave a Reply