3 czerwca ukazał się niepublikowany wcześniej zapis występów Kwintetu Krzysztofa Komedy na pierwszym festiwalu jazzowym w Pradze w 1964 roku.
Ważny, znaczący przystanek w jazzowej twórczości legendarnego pianisty i kompozytora ukazuje się na płycie ponad pół wieku po nagraniu. I wciąż zachwyca.
Krzysztof Komeda został w Pradze przyjęty niezwykle entuzjastycznie. Jego autorski Kwintet grał zresztą na niesamowicie wysokim poziomie, elektryzując publiczność zebraną w praskiej Lucernie. Energia sekcji rytmicznej Ostaszewski – Bartkowski oraz niecodzienne współbrzmienia Stańki i Urbaniaka nadają muzyce niepowtarzalny charakter. Podobnie jak niepowtarzalny, zapadający w pamięć materiał melodyczny i wysnute na jego podstawie brawurowe improwizacje. Nic dziwnego, że Czesi po wysłuchaniu frenetycznej wersji „Roman Two”, urzekającej liryzmem „Sophia’s Tune” czy rozbudowanej, trwającej niemal dwadzieścia minut wersji „Svantetic” trwali w prawdziwym zachwycie.
Nagrania Kwintetu Krzysztofa Komedy z pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego w Pradze zostały zremasterowane przez Andrzeja Poniatowskiego z oryginalnych taśm z archiwum Českého rozhlasu. W książeczce obok krótkiego tekstu znalazły się unikatowe zdjęcia Marka Karewicza wykonane podczas tych występów. W przygotowaniu także wersja winylowa.
Tracklista:
1. Intro
2. Repetition
3. Sophia’s Tune
4. Svantetic
5. Roman Two
6. Alea
7. Second Ballet Etude
Krzysztof Komeda – p
Tomasz Stańko – tp
Michał Urbaniak – s
Jacek Ostaszewski – b
Czesław Bartkowski – dr