Natalia Szczypuła prezentuje nowy singiel. Posłuchaj utworu „Więcej”!

„Więcej” to najnowszy pop-soulowy utwór Natalii Szczypuły. Do piosenki powstał utrzymany w klimacie lat 50-tych teledysk.

Więcej” to utwór popowo-soulowy, klimatem przywołujący na myśl utwory zespołu Sistars czy Sofa. Zaczyna się charakterystycznym motywem, który łatwo wpada w ucho – jest to cecha wspólna utworów Natalii, artystka często stawia na zapamiętywalne melodie, które nie wychodzącą z głowy przez kilka dni po usłyszeniu utworu.

Piosenkę charakteryzuje soulowe rozbujanie i ciepłe brzmienia. Tym razem tekst w dość malowniczy sposób opisuje historię dwojga ludzi, których nieme słowa i gesty wskazują, że płomień miłości niestety się wypalił. Teledysk towarzyszący utworowi jest pierwszym fabularnym teledyskiem artystki.

fot. Agata Lidia

Kręcony był w jednym z warszawskich hoteli oraz w znanym w całej Polsce klubie jazzowym Vertigo Jazz Club we Wrocławiu. Klip utrzymany jest w klimacie lat 50-tych, z charakterystycznymi rekwizytami i strojami stylizowanymi na tamtą epokę. Reżyserem i pomysłodawcą video jest Bartosz Satora.

To produkcja wykonana z rozmachem – do teledysku zaangażowanych zostało 30 statystów, makijażystki, fryzjerki, kostiumografki, aktorzy. Klub jazzowy, w którym nakręcone zostały finałowe sceny, został ozdobiony czerwonymi kurtynami, w centralnym miejscu pojawił się stworzony specjalnie na tę okazję podest, a scena wyścielona została czerwonym aksamitem. Główne role w teledysku zagrali: Maria Pender, Bartosz Satora oraz Miriam Szlempo. W utworze oprócz Natalii usłyszymy Mateusza Witkowskiego (produkcja, instrumenty klawiszowe), Piotra Trelińskiego (gitary), Żenię Betlińskiego (bas), Mateusza Maniaka (perkusja) oraz Zuzię Bukowską i Esterę Szczypułę-Sipiorę (chórki).

Natalia o utworze:
„Tym razem sięgnęłam po temat nieszczęśliwej miłości – relację dwojga ludzi, którzy nie potrafią się zrozumieć, których słowa i gesty są jak dwa różne języki, którzy żyją obok siebie, a jednak w dwóch różnych światach. Chciałam, żeby tekst był niedosłowny, żeby jego prawdziwe znaczenie ukryło się pod wstęgą metafor i morzem słów – tak jak to bywa w relacjach, gdzie najważniejsze rzeczy często pozostają niewypowiedziane. Klimat piosenki jest soulowy, z domieszką popu. Chciałam, by był ukłonem w stronę polskich soulowych kompozycji, takich jak utwory Sistars czy Sofy. Znowu zaczęło się od motywu – podobnie jak w przypadku naszego wcześniejszego singla, pt.: „Won’t Let You (My, My, My)”. Z melodii zrodziła się historia – i tak powstała piosenka”.

*****

Natalia Szczypuła – wokalistka, autorka tekstów i muzyki, vocal coach. Finalistka The Voice of Poland w 2020r., zwyciężczyni Ladies’ Jazz Festival Gdynia 2021.

Wokalistka soulowa, popowa, jazzowa. W swojej muzyce  łączy ze sobą różnorodne style, wzbogacając je sporą dawką popowej lekkości. Cechą wspólną jej piosenek są zapamiętywalne motywy – Natalia łączy ambitną muzykę z szybko wpadającymi w ucho melodiami, które każdy może zanucić. To utwory po polsku i po angielsku zakorzenione w soulowej estetyce, ale jednocześnie bardzo różnorodne, trafiające do szerokiego grona słuchaczy.

Studiowała wokalistykę na London Centre of Contemporary Music w Wielkiej Brytanii. Od lat aktywnie uczestniczy we wrocławskim oraz ogólnopolskim świecie artystycznym, występując w klubach muzycznych i wielu instytucjach kulturalnych (Narodowe Forum Muzyki, Filharmonii Dolnośląskiej, itp.). Usłyszeć ją można także na muzycznych festiwalach w całej Polsce: Vertigo Summer Jazz Festival, Vertigo Summer Blues Festival, Craft Open Wrocław, Sącz Jazz Festival, czy wspomniany wcześniej Ladies Jazz Festival Gdynia.

Koncertuje również za granicą, np. w londyńskich klubach (Amersham Arms, The Cube, itd.),w 2019 r. koncertowała w Chinach w ramach „Polish Games – Creative Poland: The Concert„, gdzie u boku Natalii Grosiak (Mikromusic) wykonała utwory z polskich gier komputerowych.

Regularnie publikuje w sieci własne utwory autorskie i planuje wydanie płyty pod koniec roku.

Doszła do odcinków finałowych ostatniej edycji The Voice of Poland. Spośród czterech odwróconych na początku foteli wybrała drużynę Tomsona i Barona.

Użyczyła swojego głosu do ścieżki dźwiękowej spektakli „Siostra i Cień”, „Café Panique”, „Dryl” oraz filmu „Błoto” (2018), dzięki czemu jej nazwisko można odnaleźć na Filmwebie.

 

Leave a Reply