„Racing Thoughts” Michała Ciesielskiego jest konsekwencją czterech lat spędzonych w Pekinie, nawiązanych tam muzycznych przyjaźni i udziału w projektach realizowanych przez najbardziej kreatywnych muzyków tamtej sceny.
Ten album to próba odnalezienia na nowo własnego – osobistego głosu w muzyce, będącego wynikiem wychowania w polskiej kulturze muzycznej, jazzowego backgroundu oraz, charakterystycznego dla Ciesielskiego, ilustracyjnego podejścia do tworzenia muzyki.
Wśród siedmiu oryginalnych kompozycji oraz jednej interpretacji standardu jazzowego są zarówno nostalgiczne ballady jak i skomplikowane riffy, zwiewne miniaturki muzyczne, silne melodie i nawiązania do muzyki klasycznej, filmowej, czy jazzowego mainstreamu.
fot. B. Kolaczkowski
Muzykę nagrano w znakomitym studio Custom 34 w Gdańsku na niemal stuletnim fortepianie firmy Steinway. Za realizację, miks i mastering odpowiada Piotr Łukaszewski.
*****
Michał Ciesielski – kompozytor, aranżer i pianista jazzowy pochodzący z Gdańska. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, specjalności kompozycja jazzowa (w klasie prof. Leszka Kułakowskiego) oraz specjalności fortepian jazzowy (w klasie prof. Włodzimierza Nahornego oraz dr. Sławomira Jaskułke).
Michał Ciesielski jest liderem trójmiejskiego tria Confusion Project, w Chinach koncertuje ze swoim Michal Ciesielski Trio. Michał ma na koncie cztery płyty z Confusion Project oraz trzy płyty solowe – „Between Black & White”(2013), „Share Location” (2019) oraz „Racing Thoughts”(2023). Premiera „Share Location” miała miejsce jako support przed występem Hiromi w Gdańsku w październiku 2019 roku. Zapraszany również jako sideman – ma na koncie kilkanaście płyt, w tym takie projekty jak:
Alicja Serowik – „Do Se Sajd” (2018)
Agnieszka Maciaszczyk – „In Search Of” (2018)
Adam Golicki – „Ad Shave” (2015) oraz „Ad Complementum” (2018)
Cezik – „Ambiwalnięty”
Doug Martin Alchemy – „Cosmos” (2022),
Victor Bastidas Rodriguez & Universal – „Somos Gente” (2022)
Simona De Rosa – „Djenub” (2023)
Daniel Nosewicz – „The Shining” (2021)
Koncertował w wielu krajach Europy i Azji: Niemcy, Holandia, Szwecja, Litwa, Włochy, Wielka Brytania, Rosja, Kazachstan, Chiny, Mongolia, Wietnam, a także w Stanach Zjednoczonych
W latach 2018 – 2022 Michał wykładał fortepian jazzowy w Beijing Contemporary Music Academy i intensywnie koncertował głównie w Chinach, w tym w takich miejscach jak: Taihu Jazz Festival, Meeting Jazz Festival, Blue Note Beijing czy Blue Note Shanghai. Wielokrotnie współpracował z fundacją Jazz Po Polsku, grając koncerty autorskie oraz promujące polski jazz w Chinach (w tym dwie trasy po Chinach z Confusion Project w 2019 I 2023 roku) . Od 2022 roku jest kierownikiem artystycznym oraz kompozytorem projektu “European Jazz Encounters in China”, organizowanym przez liczne Europejskie instytucje kultury w Chinach, promującym Europejską i Chińską muzykę ludową i jazzową.
Obecnie jest pedagogiem na Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz czynnym członkiem polskiej I międzynarodowej sceny jazzowej.