Kurs przeznaczony jest dla artystów, zespołów, producentów, wytwórni i profesjonalistów z branży muzycznej. Podczas ich trwania dowiesz się więcej o rynku muzyki cyfrowej, o dostawach, promocji i zarabianiu w streamingach (Spotify, Tidal, Apple Music , YouTube) a także o prawach twórców, producentów i wykonawców.
W trakcie trwania warsztatów będzie można zadawać pytania na żywo. Podczas 3 spotkań online pojawią się goście, specjaliści w swoich dziedzinach.
Warsztaty odbędą się wrześniu w następujące dni: 7.09, 14.09, 28.09 i 5.10, o godzinie 19:00.
fot. materiały promocyjne
Każdy chętny może wziąć w nich udział, zapisując się przez formularz na stronie: https://olaborak.pl/warsztaty/, na której znajduje się także szczegółowa agenda. Po zapisie zgłaszający otrzyma linki do spotkań. Jeżeli ktoś nie może uczestniczyć w warsztacie w danym dniu, zawsze może obejrzeć szkolenie w późniejszym terminie.
Podczas warsztatów znajdziesz odpowiedzi na pytania:
Czym jest streaming, cyfra, digital; czy mogę samemu dystrybuować muzykę; jakie mam możliwości dystrybucji w Polsce; czym jest agregator treści, czym jest dystrybutor, czy praca z dystrybutorem coś daje; co muszę zrobić żeby dostarczyć utwór do Spotify i Tidal; czym różnią się od siebie serwisy; czy warto dystrybuować muzykę do wielu serwisów; ile zarabia się za stream; czy mogę wrzucić cover do serwisów; jak zarabiać na muzyce w YouTube; czym jest claim/roszczenie YouTube; co się stanie jak nie będziemy promować muzyki; jak promować muzykę; jakie są możliwości promocyjne; jak trafić na playlisty; jak pojawić się na billboardzie w Spotify; jak dotrzeć do edytorów; jak edytorzy wybierają co promować; co samemu mogę zrobić by promować swoją muzykę; jakie narzędzia do promocji dają serwisy, a jakie dystrybutorzy; o co prosić dystrybutora a o co dystrybutor może prosić mnie; po co prowadzić social media.
Organizatorką warsztatów jest działająca w branży muzycznej Ola Borak.
Ola Borak – specjalizuje się w dystrybucji i promocji cyfrowej treści audio i wideo, współpracuje z branżami kreatywnymi, a w szczególności z branżą muzyczną. Jest absolwentką studiów magisterskich na Copenhagen Business School, gdzie uzyskała tytuł magistra Zarządzania Kreatywnymi Procesami i absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na Wydziale Zarządzania.
Od jakiegoś czasu pomaga artystom wybrać odpowiednią dla nich strategię dystrybucyjną, przeprowadza przez proces dostaw i wspiera w promocji treści. Dzięki takiej współpracy artyści zaczynają zarabiać na swojej twórczości oraz budują grupę odbiorców. Prowadzi także warsztaty dla artystów, wydawców i menedżerów, którzy chcą poprawić ekspozycję swojego katalogu, zbudować większe zasięgi i sprawniej poruszać się po świecie dystrybucji cyfrowej.
Do listopada 2019 roku współpracowała z firmą Independent Digital, gdzie wspierała takie firmy i artystów jak: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Agencja Muzyczna Polskiego Radia, Asfalt Records, Wielkie Joł, Green Star, Rehegoo, MyMusic, Mikromusic, Bass Astral i wielu innych zdobywając doświadczenie w promowaniu różnorodnych gatunków muzycznych. Obecnie pracuję z niezależnymi artystami, a także z firmą ZPR Media, specjalizującą się w muzyce popularnej i w dystrybucji treści wideo.
Zapisz się przez formularz na stronie: https://olaborak.pl/warsztaty/