Pochodząca z Wrocławia i mieszkająca na co dzień w Berlinie MIN t prezentuje kolejny singiel ze świetnie przyjętego, neo-soulowego krążka „Assemblage”. Po klipach do singli pt. „Her Story oraz Down” / „On przyszedł”, czas na eksperymentalny „Blues Keeps Crooning”, któremu towarzyszą dwa remiksy: zespołu Coals i producenta Antoniego Sierakowskiego.
fot. materiały prasowe
MIN t (Martyna Kubicz) to kompozytorka, pianistka, producentka i wokalistka, a w karierze solowej stawia przede wszystkim na własne umiejętności wykonawcze. Jej debiutancki album znalazł się w podsumowaniach najlepszych płyt 2017 roku wielu polskich mediów muzycznych, m.in. Onet Muzyka czy Gazety Magnetofonowej.
Wokalistka została wyróżniona przez Gazetę Wyborczą zajmując drugie miejsce w Plebiscycie Sanki 2018 (polski odpowiednik BBC Sound Of…), a podczas długiej trasy koncertowej odwiedziła miasta w Polsce i zagranicą m.in. festiwale ZYZ Festival w Palermo, Zurück zu den Wurzeln Festival w Niedergörsdorf czy polskie LAS Camp Festival, OFF Festival, a wkrótce zagra także na berlińskich East Side Music Days, Sample Music Festival czy Reeperbahn Festival w Hamburgu.
Nowy teledysk obrazujący utwór „Blues Keeps Crooning” to rozbudowana animacja Marty Koch:
“Po pierwszym przesłuchaniu płyty Martyny wiedziałam, że „Blues Keeps Crooning” to numer idealny dla animacji. Był dla mnie nieoczywisty, a zdawałam sobie sprawę, że inspiracją dla tekstu utworu był wiersz Langstona Hughesa („The Weary Blues”), sam w sobie bardzo melancholijny i bluesowy, a Martyna pokazała jego mroczną, niepokojącą, elektroniczną wersję. W procesie planowania animacji postawiłam na intuicję: pierwsze skojarzenia i obrazy, które przychodziły do głowy, klimat z pogranicza horroru; i tak powstała historia o dziewczynie, która ucieka, wężach i stworach, o dziwnym połączeniu między nimi, o nocy, dniu, pokonywaniu własnych lęków oraz o wszystkim innym, z czym ten obraz może się komuś skojarzyć” – przyznaje autorka.
Warstwa muzyczna singla oparta jest o kompozycję pt. “Mazurka op. 50 nr. 1” Karola Szymanowskiego. Na pierwszy plan wybija się fortepian i przepastna sekcja perkusyjna, która w połączeniu z partiami wokalnymi nadaje utworowi uderzającej dynamiki. “Poprzez aranżację chciałam wrócić do swoich klasycznych korzeni, inspiracji dorobkiem polskiej muzyki. To fantazyjna historia przeobrażania się w czarownicę, w ciele której śpiewam szalonego bluesa do księżyca” – komentuje MIN t.
To nie koniec niespodzianek. Maxi-singiel wydany przez wytwórnię regime brigade zawiera dwie wyjątkowe interpretacje brzmieniowe, które przygotowali niezwykle uzdolnieni polscy artyści. Duet Coals, czyli Katarzyna Kowalczyk i Łukasz Rozmysłowski pokusili się o wersję hip-hopową, w surowym, dusznym od basu tonie, gdzie bit sentymentalnie przypomina te ze złotej ery dla Earla Sweatshirta z ekipy OFWGKTA.
W zupełnie przeciwną stronę poszedł Antoni Sierakowski, podopieczny kolektywu regime, świętujący niedawne wydanie swojej nowej EPki w ich katalogu pt. „Voicemail Inspired Themes”, na której królują takie brzmienia jak disco, funk czy acid house. Bardzo taneczny, pełny słońca vibe w rytmie 4×4 razem z pociętymi wokalami MIN t to przepis na hit plenerowych imprez.